באילו מקרים לא מוותרים על עורך דין לענייני צוואה?

צוואה היא מסמך בעל מעמד משפטי אשר בו מביע אדם את רצונו בעניין חלוקת עזבונו לאחר מותו. אף כי דיני ירושה נוגעים לכל אדם, רבים נמנעים מהנושא ומכתיבת צוואה. העיסוק במוות וההיערכות אליו כרוכים מבחינת מרבית האנשים בקושי רגשי עמוק ובפחד, ובנוסף, לא פעם כתיבת הצוואה מעוררת מתחים בתוך המשפחה ומהווה מאורע מלחיץ גם בשל כך. לצד הקושי, פעמים רבות כתיבת צוואה היא קריטית, ועל כן חשוב לערב בתהליך עורך דין לענייני צוואה אשר מנוסה בתחום ומסוגל להעניק לסוגיה הרגשית מסגרת משפטית ומקצועית.

במאמר זה נתמקד בכמה שאלות רווחות הנוגעות לסוגיית הצוואה. נפרט מהי צוואה ונמנה את סוגי הצוואות המקובלים בישראל, נסביר מתי מומלץ במיוחד להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום ונתייחס לפרמטרים חשובים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת עורך דין לענייני צוואה.

אילו סוגי צוואות ניתן לערוך בישראל?

צוואה, כאמור, היא מסמך בעל תוקף משפטי שבו אדם מבהיר את רצונו בדבר חלוקת ממונו, רכושו ונכסיו לאחר מותו. ישנן צוואות המכילות הנחיות מפורטות ומורכבות לחלוקה, בעוד שבאחרות מופיעים קווים כלליים בלבד. חשיבותה של הצוואה נעוצה בכך שמדובר בפעולה אקטיבית בה אדם מבטא את רצונו, כך שניתן לדעת לאחר מותו שרצונו האחרון נעשה. כמו כן, צוואה מאפשרת להשאיר הנחיות מורכבות או שונות מאלה המצויות בחוק, ובכך למנוע אי הבנות העלולות להתעורר.

עורך דין לענייני צוואה

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

בישראל ניתן לערוך ארבע צוואות, אשר את חלקן אפשר לערוך באופן עצמאי ואילו באחרות מומלצת מעורבות של עורך דין לענייני צוואה:

צוואה בכתב יד

צוואה שנכתבת בכתב ידו של המוריש ועליה מופיעים חתימתו ומועד עריכת הצוואה. קל לערוך אותה והיא אינה כרוכה בנוכחות של עדים או באימות נוסף, אולם בכך טמונה גם הבעייתיות שלה – קל יחסית לזייף אותה. לכן, מומלץ בדרך כלל לערוך צוואות מסוגים אחרים.

צוואה בפני עדים

צוואה מודפסת עליה חותמים שני עדים, אשר אינם בין הנהנים מן הצוואה. זהו סוג הצוואה הנפוץ ביותר.

צוואה בפני רשות

צוואה בעלת תוקף מיוחד אשר מקשה לערער עליה, אותה יש לאמת בפני עורך דין המאשר את האמור בה.

צוואה בעל פה

צוואה הנערכת בנוכחות שני עדים רק במקרה שבו אין ביכולתו של המוריש לערוך צוואה אחרת. על כן, אם המוריש עדיין חי כעבור חודש מעריכתה – היא מתבטלת.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני צוואה?

על אף שישנן צוואות שניתן לערוך באופן עצמאי וללא מעורבות עורך דין, יש מקרים שבהם התייעצות עם עורך דין לענייני צוואה חשובה במיוחד. אז מתי כדאי שיהיה בתמונה עורך דין הבקיא בתחום?

כאשר העיזבון כולל נכסים רבים – במצבים שבהם העיזבון כולל נכסים וממון רב, הירושה עשויה להידרש למס עיזבון וכדאי לבצע תכנון מעמיק עם עורך דין.

כאשר ישנה בעלות על עסק – במצב זה עלולות להתעורר שאלות על חלוקת הבעלות וכד', המצריכות התייעצות.

כאשר משאירים הנחיות מורכבות – כאמור, צוואה לעתים מכילה יותר מקווים כלליים ואף עשויה להכיל הוראות מדויקות ומפורטות אשר מצריכות ידע מקצועי וייעוץ של בעל מקצוע.

כאשר קיים חשש לערעור או התנגדות – במצבים שבהם חושש המוריש כי יהיו נסיונות לערער על צוואתו או להתנגד אליה, כדאי להיעזר בעורך דין על מנת לערוך צוואה מדויקת בהתאם לחוק

נישול של בן או בת זוג מהצוואה – במקרים כאלה יש למפות את כלל המגבלות החוקיות ולערוך את הצוואה עם עורך דין מקצועי.

כאשר אתם רוצים להיות רגועים – חלק מהאנשים רוצים להיות בטוחים שהדברים נעשים באופן תקין ומקצועי, ומעורבות של עורך דין לענייני צוואה יכולה להשרות עליהם רוגע בתהליך. כאשר ישנן התלבטויות של ממש, כדאי במיוחד להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל לסייע מתוך ניסיונו.

כיצד בוחרים עורך דין לצורך כתיבת צוואה?

תמיד כדאי לבחור בעורך דין אמין ומקצועי, קל וחומר כאשר עוסקים בנושא רגיש ואישי כמו צוואה וירושה. כתיבת צוואה היא תהליך שמצריך לא פעם שיתוף רב ומערב מידע אישי על דינמיקות משפחתיות ועוד, כך שיתרה מהמקצועיות, כדאי לבחור עורך דין לענייני צוואה שהיחסים הבין אישיים איתו טובים ונעימים, ואשר מרגישים בנוח לשתף אותו במידע פרטי. מומלץ אף להיעזר בחוות דעת ובהמלצות של לקוחות עבר.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט