למה צריך עורך דין צוואות לצורך כתיבת צוואה?

צוואה מהווה הצהרה של אדם על אודות האופן בו הוא מבקש לחלק את רכושו, ממונו ונכסיו לאחר לכתו מן העולם. צוואה היא מסמך בעל משמעויות משפטיות ובהיותה כזו, ישנם כללים והנחיות ברורים כיצד היא צריכה להיות ערוכה על מנת שיחול תוקפה וניתן יהיה לאכוף אותה. מי שבקיא בכל אלה – בחקיקה העוסקת בנושא זה, כמו גם בפסיקה בעניין – הוא עורך דין צוואות וירושה, אשר עוסק בתחום החל מכתיבת הצוואה עצמה וכלה בכל הקשור לחלוקת הרכוש על פי חוק ובהתאם לצוואה אם ישנה.

צוואה עשויה להכיל הנחיות ברורות לאופן החלוקה המבוקש על ידי המוריש, ולעומת זאת בחלק מהמקרים מופיעים בה רק קווים כלליים. כמו כן חשוב לדעת שעל אף שישנם מי שכותבים מספר צוואות במהלך חייהם, הצוואה התקפה האחרונה שנכתבה היא זו שתיחשב על פי החוק. אז מדוע כדאי לכתוב צוואה? באילו מקרים מומלץ במיוחד לעשות זאת? אילו סוגי צוואות קיימים ומדוע לא כדאי לוותר על שירותיו של עורך דין במהלך התהליך? כל התשובות לפניכם.

עורך דין צוואות – על שקט נפשי לא מתפשרים

בהיעדר צוואה חלוקת הרכוש של המנוח נעשית בהתאם לחוק, אולם חלק מהאנשים מעוניינים להותיר הנחיות שונות מאלה הקבועות בחוק או חפצים בהשארת הבהרה נוספת או מפורטת יותר. עריכת צוואה מאפשרת למוריש לוודא שגם לאחר מותו, רצונו יבוא לידי ביטוי בצורה המדויקת ביותר.

עריכת צוואה אשר מובא בה רצונו האותנטי של המוריש תורמת להבהרת רצונו לא רק בפני החוק, אלא גם בפני בני המשפחה והחברים. בכך הצוואה עשויה לתרום לצמצום אי נוחות, אי הבנות או סכסוכים אפשריים.

בעיקר כאשר עורכים צוואה בעזרת עורך דין צוואות מנוסה, אפשר להיות בטוחים שהדברים נעשים בצורה המקצועית והברורה ביותר, בהתאם לכלל ההנחיות המשפטיות. באופן פרדוקסלי, על אף הקושי הנלווה להתמודדות עם המוות – הידיעה שבקשותיו האחרונות ימולאו וייאכפו, די בה בכדי להעניק למוריש שקט נפשי.

עורך דין צוואות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

מתי לא מוותרים על עריכת צוואה?

רבים מוצאים את עצמם נמנעים מכתיבת צוואה לא בשל חוסר עניין ורלוונטיות, אלא מפאת חוסר ידע ובעיקר פחד וחשש לעסוק במוות ולהיערך אליו. אולם ישנם מצבים ומעמדים משפחתיים ייחודיים שבהם מומלץ מאוד לאדם המצוי בהם לערוך צוואה ולהבהיר את רצונותיו, וזאת על מנת למנוע אי הבנות וכן אי נוחות ליקיריו של המוריש לאחר מותו, ולמנוע חלוקת עיזבון באופן שאינו עולה בקנה אחד עם שאיפותיו.

אז מתי לעריכת הצוואה יש חשיבות רבה מהרגיל?

  • כאשר מדובר בהורה עצמאי
  • כשמדובר באדם הנמצא בזוגיות שמוגדרת כידועים בציבור
  • כאשר מדובר באדם פרוד או גרוש
  • כשהמוריש ובן או בת הזוג הם בני גיל מבוגר, אינם הורים לילדים וכנראה לא יהיו כאלה
  • כשאדם מעוניין להוריש חלק מעיזבונו לאנשים ספציפיים שלפי החוק אינם נמנים עם מעגל יורשיו, או לתאגיד

כמובן שישנם מקרים נוספים – בעולם של דיני צוואה וירושה כל מקרה הוא ייחודי, ותמיד חשוב להתייעץ עם עורך דין צוואות על מנת להבין את חשיבות הדבר מבחינתכם.

סוגי צוואות – לא רק מה שחשבתם

רוב האנשים חושבים שצוואה צריכה להיות מסמך כתוב וחתום, אולם למעשה יש ארבעה סוגי צוואות אשר מוכרים בישראל מבחינה חוקית.

צוואה בכתב יד – צוואה אשר נכתבת על ידי המוריש בכתב ידו, וצריכים להופיע בה תאריך וחתימתו של המוריש. זו הצוואה הפשוטה ביותר להכנה שכן אין צורך בעדים או באימות של הצוואה מול עורך דין. עם זאת, מסיבות אלה גם קל יותר לזייף אותה, לכן במקרים רבים נהוג לערוך צוואות מסוגים אחרים ומורכבים יותר.

צוואה בפני עדים – צוואה מודפסת עליה חותמים שני עדים אשר מעידים כי היא נעשתה בהתאם לרצונו של המוריש. על מנת למנוע ניגוד עניינים, שני העדים אינם יכולים להיות בין הנהנים מן העיזבון. זהו סוג הצוואה הנפוץ ביותר.

צוואה בפני רשות – זוהי צוואה שנערכת בעל פה או בכתב, בדרך כלל בנוכחות נוטריון אשר מאשר את האמור בה. לצוואה מסוג זה מעמד מיוחד וקשה לערער עליה.

צוואה בעל פה – צוואה הנערכת בנוכחות שני עדים, ועל כן אינה כרוכה בעלויות. עם זאת, ניתן לערוך צוואה כזו רק במקרים שבהם למוריש אין אפשרות לערוך כל צוואה אחרת. על כן חלות עליה מגבלות – אם המוריש עדיין בין החיים חודש לאחר שהיא נערכת, תוקפה פג.

כמובן שטרם עריכת הצוואה, כדאי להתייעץ עם עורך דין צוואות על מנת להבין מה סוג הצוואה המתאים ביותר במקרה המדובר.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט