מי שמגיע לו מזונות מן העזבון הם אשתו ילדיו הוריו וגם הידועים בציבור של המנוח. להורים ולבני זוג כל חייהם. ילדי המוריש יקבלו עד גיל 18 ובמקרים מתאימים גם עד גיל 23 חוק הירושה קובע את הזכות למזונות מן הירושה בסעיפים 56 ואילך לחוק הירושה כדלקמן:
עו"ד צוואות
מזונות מן העיזבון

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

56. "הניח המוריש בן-זוג, ילדים או הורים והם זקוקים למזונות, זכאים הם למזונות מן העזבון לפי הוראות פרק זה, בין בירושה על פי דין ובין בירושה על פי צוואה.
57. (א) הזכות למזונות היא –
(1) לבן-זוגו של המוריש – כל זמן אלמנותו אולם רשאי בית המשפט לתת מענק חד-פעמי לאלמנת המוריש הנישאת שנית אם נראה לבית המשפט לעשות כן בנסיבות הענין ובשים לב לזכויות ילדי המוריש;
(2) לילדי המוריש – עד גיל 18 לילד נכה – כל זמן נכותו, לילד שהוא חולה נפש – כל עוד הוא חולה נפש, ולילד עם מוגבלות שכלית-התפתחותית – כמשמעותו בחוק הסעד (טיפול באנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית), תשכ"ט-1969.
(3) לילד בגיר של המוריש שבית המשפט ראה לפי הנסיבות שמן הראוי לקבוע לו מזונות עד 23.
(4) להורי המוריש שהדאגה לפרנסתם היתה עליו ערב מותו – כל ימי חייהם.
(ב) בן-זוג שערב מות המוריש נשללה ממנו זכותו לקבל מזונות ממנו, אינו זכאי למזונות מעזבונו.
(ג) איש ואשה החיים חיי משפחה במשק בית משותף אך אינם נשואים זה לזה, ומת אחד מהם ובשעת מותו אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר, זכאי הנשאר בחיים למזונות מן העזבון כאילו היו נשואים זה לזה.
(ד) ילד, לענין מזונות – לרבות ילד שנולד אחרי מות המוריש, ילד שלא מנישואין, ילד מאומץ, וכן נכד של המוריש שנתייתם לפני מות המוריש או שהדאגה לפרנסתו היתה על המוריש ערב מותו ואין הוריו יכולים לספק לו מזונותיו.
מלשון חוק הירושה ברור כי קיימת זכות מהותית רחבה למזונות מן העזבון. התביעה תוגש לבית המשפט למשפחה, ואם יש מנהל עזבון יש לפנות קודם למנהל העזבון.
מזונות מן העזבון קודמים לזכויות של יורשים רגילים אם על פי צוואה ואם המשפחה והקרובים היורשים מכח הדין. המדינה מעוניינת לשריין בחוק את הזכות למזונות כדי שהזכאי לא יהיה מעמסה על קופת הציבור. לא ניתן לעקל מזונות מן העיזבון ואפילו המוריש אינו יכול להגביל את הזכות למזונות מן העיזבון.
לפי סע 58 לחוק הירושה ניתן לתבוע גם הוצאות הכשרה ולימוד מקצוע של מי שזכאי למזונות מן העזבון. גם כאן החקיקה היא חקיקה המקדימה את אינטרס המדינה על רצונו של המוריש.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

משרדנו מתמחה בייעוץ לכתיבת צוואות ובהכנת צוואות עבור לקוחותינו

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

עו"ד דניאל ארנסט

עו"ד דניאל ארנסט

עורך דין (שופט בדימוס) בעל משרד עורכי דין אשר התמחותו היא בדיני ירושות וצוואות, עזבונות ותכנון ובניה. עו”ד ארנסט משמש כאב בית הדין של הועד האולימפי, יו"ר ועדת בוררות וגישור של לשכת עורכי הדין. כמו כן שימש במילואים כאב בית דין צבאי (שופט צבאי). בוגר משפטים באוניברסיטת תל אביב בעל תואר LLB ולימודי כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שימש כמרצה למשפט בקריה האקדמית אונו.
סגירת תפריט