עו"ד ירושה – כיצד בוחרים

דיני צוואות וירושות הם ללא ספק אחד התחומים מעולמות המשפט שרלוונטיים במיוחד לחייו של כל אדם. אף שמרבית האנשים מעדיפים להמנע מהנושא בשל הקושי הרגשי שהוא מעורר, לצערנו, מרבית האנשים נאלצים בשלב זה או אחר בחייהם להתמודד עם סוגיות שונות הכרוכות בו. תחום הצוואות והירושות מוסדר במספר חוקים ותקנות – בעיקר בחוק הירושה ובתקנות הירושה, כאשר איש המקצוע המתמחה בתחום זה הוא עו"ד ירושה. במקרים רבים, עורך דין העוסק בסוגיות אלה בקיא גם בענפים משיקים, כמו דיני משפחה ודיני מקרקעין.

אז מתי ייתכן שתפגשו עורך דין בתחום הירושה? באילו מקרים לא כדאי לוותר על איש מקצוע? באילו סוגיות פחות סביר שתיתקלו? וכיצד כדאי לבחור עורך דין בתחום זה, שמטבעו טומן בחובו לא מעט רגישויות ועניינים אישיים?

האם ניתן לערוך צוואה ללא עורך דין?

אחד מתחומי ההתמקצעות של עו"ד ירושה נוגע לכתיבת צוואות, וכמובן, גם ליישומן בפועל. צוואה היא מסמך בעל מעמד משפטי אשר מסדיר את אופן החלוקה של עזבונו של אדם בהתאם לרצונו. למעשה, החוק מבהיר כיצד יש לחלק את עזבונו של אדם לאחר מותו, אולם באופן כללי, לכל אדם עומדת הזכות לערוך צוואה משל עצמו ובה לדרוש אופן חלוקה שונה מכפי שמצוין בחוק. במקרים אלה, כמובן בהנחה שהצוואה אכן תקפה וחוקית, הירושה תתבצע על פי הצוואה ולא על פי דין.

קיימים בישראל ארבעה סוגי צוואות: צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. לא כל הצוואות מצריכות מעורבות של איש מקצוע, וישנם לא מעט אנשים אשר עורכים צוואות באופן עצמאי, בהתאם לחוק, מבלי להתייעץ אפילו פעם אחת עם עורך דין המתמחה בתחום.

עו"ד ירושה

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

עריכת צוואה – מתי צריך עו"ד ירושה?

אם ניתן לערוך צוואה לבד, נשאלת השאלה מתי בכל זאת כדאי להתייעץ עם עו"ד ירושה? ראשית, לא פעם הבחירה של לקוחות להיעזר בעורך דין בעת עריכת הצוואה נובעת מרצון להיות רגועים ולדעת שהדברים נעשים באופן מקצועי. מכיוון שכאשר ייעשה שימוש בצוואה, המצווה לא יהיה עוד בין החיים, חשוב שהצוואה תיעשה כהלכה ושלא יהיו בה כל ליקויים. כמו כן, יש שמתלבטים כיצד נכון לפעול ואילו הוראות יש להותיר בצוואה, ולכן מעוניינים בהתייעצות עם איש מקצוע.

פעמים רבות עולות סוגיות מורכבות במהלך כתיבת הצוואה, אשר מחייבות נקודת מבט מקצועית. כך למשל במקרה שבו מעוניינים לכלול בצוואה הוראות מורכבות, לדוגמה השארת העיזבון בנאמנות עורך דין למשך מספר שנים לאחר הפטירה. מצב נוסף שמעורר שאלות משפטיות הוא בעלות על נכסים מרובים, אשר מצריכה תכנון מעמיק מטעמי מיסוי – שכדאי שייעשה בסיוע עורך דין.

פסילת יורש – כמה זה נפוץ?

מדי פעם ניתן להיתקל בתקשורת בדיווחים על פסילה של יורש המוזכר בצוואה או אמור לרשת את המנוח על פי חוק. פסילת יורש נעשית במקרים ייחודיים וחריגים, ולמעשה אינה נפוצה. חוק הירושה מגדיר מספר פעולות פליליות אשר מאפשרות פסילת יורש, אולם רק אם אדם הורשע בהן במסגרת הליך פלילי, ניתן לערב עו"ד ירושה ולפעול לפסילת מעמדו כיורש בבית המשפט לענייני משפחה.

קיימות בחוק מספר עילות אשר הרשעה בהן מאפשרת את פסילתו של אדם מלרשת:

רצח המוריש – בבחינת "הרצחת וגם ירשת"

ניסיון לרצח המוריש – עילה זו מבוססת על אותו עיקרון. במצב כזה היורש לא ייפסל רק במקרה שהמוריש הבהיר שסלח לו באופן מפורש, על ידי עריכת צוואה מאוחרת יותר לזכותו.

מעורבות בהריגת המוריש – מכיוון שמשמעותה של הריגה היא המתה שלא במתכוון, מקרים כאלה נבחנים באופן פרטני והפסיקה נעשית על בסיס הכוונות המיוחסות ליורש ופרמטרים נוספים.

זיוף צוואה, הסתרתה או גרימת נזק לה – פעולות אלה כמובן קשורות לכוונת זדון ולמטרה להביא לקיומה של צוואה שמועילה ליורש, ואינה עולה בהכרח בקנה אחד עם רצונו של המוריש.

כיצד בוחרים עורך דין ירושה?

מכיוון שמדובר בתחום רגיש המצריך שיתוף של עורך הדין בפרטים אישיים במיוחד, חשוב לבחור עו"ד ירושה שהקשר האישי עמו טוב, שיש לכם אמון בו ואשר אתם חשים בנוח לחלוק עמו את המידע. כמו כן, חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון בתחום ובעל ידע גם בתחומים רלוונטיים נוספים, כמו דיני משפחה או מקרקעין. מומלץ תמיד להיעזר בחוות דעת של לקוחות עבר, אשר מאפשרות בחירה בעו"ד מקצועי וישר שניתן לסמוך עליו כאדם, וכמובן על איכות עבודתו.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט