עו"ד ירושה- ערעור על צוואה

עו"ד ירושה מסביר, כי מטרת ערעור על צוואה הנה לגרום לפסילתה ולכך שלא תקוים ושלא יהא לה תוקף משפטי. במשפט הישראלי לא קיים הליך הנקרא "ערעור על צוואה" אלא שני הליכים. הראשון התנגדות לצו קיום צוואה ובקשה לביטול צו קיום צוואה. הליך ההתנגדות נועד למנוע קבלת צו קיום צוואה ויש להגישו בטרם קיבלה הצוואה תוקף משפטי. הבקשה לביטול צו קיום צוואה מוגשת אחרי שהיא כבר הוגשה.

תקנה זו נוגעת לכל צורות הצוואה כלומר: צוואה בעדים, צוואה בפני רשות, צוואה בכתב יד, צוואת שכיב מרע וגם צוואה הדדית. הנימוקים לערעור על צוואה משתנים וכל מקרה לגופו. הדרך הנכונה לערער על צוואה , היא בהגשת ההליך הנכון לרשם לענייני ירושה. לאחר שזו מתקבלת מגישה אותה הרשם לבית המשפט לענייני משפחה, ותהליך הדיון בה נעשה בהתאם לסעיף 67 לחוק הירושה. ובתוקף וניתן צו לקיימה.

מהי התיישנות צוואה ומהו שיהוי?

התיישנות ושינוי בירושה מתייחסים לזמן בהליכי ירושה ולזכויות הנובעות ממנה. שיהוי הוא מצב בו בעל הדין המעלה טענות באשר לזכויותיו שנפגעו באשר לירושה ועושה זאת בזמן שאיננו סביר. מצב זה עשוי לפגוע באופן משמעותי בסיכוי שלו לטעון את טענותיו, במיוחד אם כבר ניתן צו ירושה או צו קיום צוואה והוא מבקש לבטלם. שיהוי אגב אינו קשור לחלוף הזמן ממועד היווצרות העילה להתנגדות אלא שההמתנה הממושכת עלולה לפגוע באינטרסים של צדדים נוספים באותו הליך משפטי או אז יש משמעות לנושא השיהוי. הוא נועד למנוע מצב שבו מאן דהוא טוען לזכויות המגיעות לו והשיקולים העומדים במרכזו של שיהוי קשורים להוכחת האמת עם התמשכות התהליך ולהוכחת הנזק.

עו"ד ירושה מסביר כי לדוגמה אם בן ירש דירה מאביו, אך לא עשה מאום במשך שנים כדי להעביר את הירושה על שמו והדירה נמכרה לאדם שלישי, פסק הדין יבטיח את רכישת הדירה על ידו משום שהוא לא יכול היה לשער את טענותיו של היורש ושילם על הדירה במיטב כספו.

המתנה של בעל דין בהליכים שהנושא שלהם הוא בקשה לביטול צו ירושה או לביטול צו קיום צוואה. עלולה לגרום לנזקים כלכליים ולכן יש קושי בקבלת הטענות- גם אם יש בהן אמת מול נזק השיהוי.

ראו גם: עו"ד לענייני ירושה

עו"ד ירושה

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

פסק דין בתובענה- טענת התיישנות

התיישנות של הליכי ירושה פירושה קביעת זמן מותרת בחוק להגשת תביעה על צוואה כאשר זו חלפה. השיהוי לעומת זאת נוגע לטענה של גרם נזק ראייתי עפ"י דיני ראיות בהליכי ירושה.

סעיף 21 לחוק ההתיישנות תשי"ח- 1958 קובע כי אם עברו על פסק דין בתובענה עשרים וחמש שנה, והזכאי לא עשה שום פעולה כדי לבצע אותו, יכול החייב לטעון להתיישנות. ניתן לתקוף צו ירושה וצו קיום צוואה כפסק דין אזרחי במהלך 25 שנה מהמועד שניתנו. חשוב לציין אומר עו"ד ירושה כי התיישנות הנה דיונית ולא מהותית והמשמעות היא כי אם כבר בדיון הראשון בבית המשפט הנתבע לא טען להתיישנות בכתבי טענותיו, תקופת ההתיישנות לא תמנע את הדיון בכך.

ישנם מקרים חריגים אשר מאריכים את מרוץ ההתיישנות והליכי הירושה וכן סעיף 19 לחוק ההתיישנות קובע כי בעלי הדין רשאים להסכים בחוזה בכתב, על תקופת התיישנות ארוכה מזו הקבועה בחוק וגם קצרה ממנה אך לא מששה חודשים.

כדי להבין יותר בנושא מרוץ ההתיישנות יש לפנות למשרד עו"ד ירושה.

מי רשאי להגיש התנגדות לצוואה?

עפ"י פסיקת בתי המשפט, רק "מעוניין בדבר" רשאי להגיש התנגדות לצוואה. הכוונה היא למי שיש לו עניין כלכלי בתוצאותיה של פסילת הצוואה. לרוב מדובר למי שיש לו אינטרס כספי בצוואה.

כך לדוגמה מסביר עו"ד ירושה אם אחד מצאצאי המנוח הנו יורש על פי דין והוא מתנגד לצוואה אשר על פיה הוא מנושל מחלקו בעיזבון, הוא מוגדר כ"מעוניין בדבר".

כתב התנגדות לצוואה יש להגיש לאחר שהיא הוגשה בקשה לקיום הצוואה. לאחר קבלת ההתנגדות, יעביר אותה רשם הירושות לבית המשפט לענייני משפחה. ההתנגדות תהפוך לכתב תביעה בה המתנגד יהיה הנתבע ואילו מבקש קיום הצוואה יירשם כתובע.

 

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט