משרדנו משרד עורך דין לעניני ירושה עוסק כעו"ד ירושה בצוואות וירושות .החוק מכיר בארבע סוגים של צוואה, אך רצוי לעשות צוואה בעדים שמוכנת ע"י עורך דין כדי להבטיח את קיומה וכדי להקשות על ביטולה.כללית מומלץ לכל אדם לערוך צוואה. התועלת בצוואה היא רבה וחוסכת לעיתים הרבה מאמצים ועוגמת נפש מהיורשים. מומלץ לפנות למשרד עו"ד צוואות כדי שתיעשה צוואה מקצועית ע"י עו"ד לענייני צוואות וירושות מנוסה.

עורכי דין צוואות
עו"ד לענייני צוואות וירושות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

קיימים ארבע סוגים של צוואה:

צוואה בכתב יד

כאן לא כותבים את הצוואה עורכי דין צוואות. חוק הירושה קובע כי צוואה בכתב-יד תיכתב כולה ביד המצווה, תישא תאריך כתוב בידו ותיחתם בידו. כלומר לא עו"ד לעניני צוואות וירושות מכין הצוואה אלא חייב המצווה לכתוב את הצוואה כולה בכתב ידו בלבד ולכתוב תאריך וכן לחתום. צוואה זו אינה דורשת עדים אך יתכנו קשיים בקיומה עקב התנגדויות וכן עקב אי בהירות הכתוב ואי ידיעת המצווה עקרונות בסיסיים בדיני ירושה. עדיף לעשות צוואה בעדים ע"י עורך דין, כדי להימנע מחשש לליקויים בצוואה, אשר יגרמו לביטולה.

צוואה בעדים

חוק הירושה קובע כי צוואה בעדים תהיה בכתב, תצוין בתאריך ותיחתם ביד המצווה בפני שני עדים לאחר שהצהיר בפניהם שזו צוואתו; העדים יאשרו באותו מעמד בחתימת ידם על פני הצוואה שהמצווה הצהיר וחתם כאמור. עדיף שצוואה בעדים תוכן ע"י עו"ד לפי הנחיות המצווה. הוא גם יודע להקפיד שכל הדרישות הפורמליות לעריכת הצוואה יתקיימו. בד"כ העו"ד גם חותם כעד, יחד עם עד נוסף ובייחוד יודע לערוך את הצוואה נכון ולהימנע מטעויות שעלולות לפגום בצוואה או להקשות על הבנתה או ביצועה. מומלץ להתייעץ עם עורכי דין צוואות כשמחליטים בכל זאת לבצע צוואה בכתב.

צוואה בפני רשות

חוק הירושה קובע כי צוואה בפני רשות תיעשה על-ידי המצווה באמירת דברי המצווה בעל-פה בפני שופט, רשם של בית-משפט או רשם לענייני ירושה, או בפני חבר של בית-דין דתי, או אצל נוטריון. סוג זה של צוואה נדיר יותר. בד"כ מסתפקים בצוואה בפני נוטריון. הוא עורך את הצוואה למעשה התהליך אצלו דומה לצוואה בעדים, אלא שרק הנוטריון חותם כעד . מומלץ להיוועץ עם עו"ד לענייני צוואות וירושות מנוסה ומקצועי כדי לקבל מידע נוסף בנושא.

צוואה בעל-פה

חוק הירושה קובע כי שכיב-מרע וכן מי שרואה עצמו, בנסיבות המצדיקות זאת, מול פני המוות, רשאי לצוות בעל-פה בפני שני עדים השומעים לשונו. (ב) דברי המצווה, בציון היום והנסיבות לעשיית הצוואה, יירשמו בזכרון-דברים שייחתם בידי שני העדים והרישום יועבר בדחיפות לרשם הירושה. צוואה כזו היא נדירה ונעשית רק בנסיבות חריגות. יש קושי להוכיח צוואה כזו כי הצוואה משתקפת מכלי שני שהם העדים הרושמים את דברי המצווה. מומלץ ליצור קשר עם משרד עו"ד צוואות אשר מתמחה בנושא צוואות.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

עורכי דין צוואות
עו"ד לענייני צוואות וירושות

הפקדת צוואה אצל רשם הירושה

חוק הירושה קובע כי מי שעשה צוואה בכתב יד או בעדים רשאי להפקידה אצל רשם לענייני ירושה; ההפקדה תהיה במסירת הצוואה על-ידי המצווה עצמו לרשם לענייני ירושה. לאחר הפטירה הרשם מעביר את הצוואה ליורשים הנקובים בה. יש לשים לב שבהפקדת צוואה לא עורך דין לצוואות וירושות מפקיד אלא יכול רק המפקיד עצמו להפקיד, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין צוואות בתחילת התהליך. ההפקדה כרוכה באגרה נמוכה. אין חובה להפקיד צוואות אפשר לשמור את הצוואה בבית או גם אצל עו"ד לצוואות או עו"ד לירושה או מול עו"ד צוואות, או אצל בני משפחה, לפי רצון המצווה. למידע נוסף ניתן ליצור קשר עם משרדי עורכי דין דני ארנסט ושות' משרד עו"ד לענייני צוואות וירושות.

משרדנו מתמחה בצוואות ירושות ועזבונות. במסגרת הטיפול ניתן להכין צוואה שתופקד אצל רשם הירושה בנושא עורך דין ירושה בתל אביב

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

עו"ד לענייני צוואות וירושות

עו"ד דניאל ארנסט

עו"ד דניאל ארנסט

עורך דין (שופט בדימוס) בעל משרד עורכי דין אשר התמחותו היא בדיני ירושות וצוואות, עזבונות ותכנון ובניה. עו”ד ארנסט משמש כאב בית הדין של הועד האולימפי, יו"ר ועדת בוררות וגישור של לשכת עורכי הדין. כמו כן שימש במילואים כאב בית דין צבאי (שופט צבאי). בוגר משפטים באוניברסיטת תל אביב בעל תואר LLB ולימודי כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שימש כמרצה למשפט בקריה האקדמית אונו.
סגירת תפריט