צוואות ודיני ירושה הם תחומים די אפורים ולעתים רבות לא נעימים, מדובר בתיקים היכולים להימשך על פני שנים רבות, החל בעריכת וניסוח הצוואה, תהליך שמתנהל מול המוריש, לאחר מכן קיום הצוואה או התנגדות ופסילת הצוואה, וכן ניהול העיזבון וכל הכרוך בכך – תהליך שמתנהל מול צאצאיו של המוריש. מדובר בעבודה של שליחות, לקיום מאווייו של המנוח, ולא בכדי היא מכונה במקורות 'חסד של אמת'.

מה ההתנגדויות האפשריות לקיום צוואה? עו"ד דניאל ארנסט עו"ד ניסוח צוואה מומחה מסביר: יורש אשר חש פגוע מאופן חלוקת הרכוש, עלול לטעון כי המוריש לא היה צלול בדעתו, או כי הפעילו עליו לחץ לא הגיוני. עו"ד ניסוח צוואה מומחה לא מסתפק בייעוץ לגבי הניסוח בלבד אלא לגבי כל ההתרחשות מסביב ומניעת אפשרויות של ערעור על האופן והסיטואציה של עריכת הצוואה. אפשרות נוספת שבה חשוב להיוועץ עם עו"ד ניסוח צוואה ולהבטיח את קיום רצונו של המוריש היא כאשר בן/ת הזוג של המוריש/ה נותר/ה בחיים, במקרים אלו בדרך כלל מותירים המורישים את בית המגורים בידי בן/ת הזוג, אך מצד שני הם חוששים שבן/ת הזוג שרצונותיו אינם עולים בקנה אחד עם כוונת הירושה, תנסה/ינסה לשבש את אופן החלוקה הראשוני או לשלול מהם לגמרי את ירושת הדירה. דני ארנסט עו"ד ניסוח צוואה ושופט בדימוס יבטיח את קיום רצונו המושלם של המנוח.

עו"ד ניסוח צוואה
עו"ד ניסוח צוואה

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

'בקשה אחרונה לפני המוות' היא בקשה שהייתה מקובלת תמיד, בתרבויות ובתאולוגיות שונות. בזמננו שכלי הכתיבה הפכו ליותר זמינים, התמסדה הבקשה לכדי 'כתיבת צוואה', הצוואה מעוגנת הן בהלכה היהודית והן בחוק. כיום, הדבר הפך לנחלת הכלל, ובמקרים רבים מקובל לשכור בשביל ניסוח צוואה עורך דין אמין ואחראי שמלווה את המוריש הן בעריכת הצוואה, על מנת לתת לה תוקף משפטי וחוקי, והן שידאג לקיום הצוואה על פי חפצו ורצונותיו. בצוואה קובע המוריש את אופן חלוקת רכושו לאחר מותו. אם מדובר במקרה פשוט אשר לכאורה לא יעורר התנגדות וחילוקי דעות אין הכרח לניסוח צוואה עורך דין, והמוריש יכול לכתוב את הצוואה בכתב יד ולהניח במקום שמור בביתו או למסור לאחד מילדיו, או לרב המוכר למשפחה. אך אם קיים חשש שאחד היורשים או צד שלישי יגישו התנגדות כנגד קיום הצוואה, ניתן להתייעץ עם עו"ד דני ארנסט מומחה ניסוח צוואה שהוא עורך דין ושופט בדימוס.

נגדיר באופן כללי כיצד עורכים ניסוח צוואה המוכר בפני החוק. על פי חוק הירושה, ניתן לערוך צוואה בכתב ידו של המוריש, או בעל פה. וכן צוואה מודפסת או בכתב יד של מישהו אחר, ובלבד שהיא נערכה בפני עדים. כאשר עורך המוריש צוואה בכתב ידו, הוא צריך לחתום ולרשום את תאריך הכתיבה, והצוואה תקפה אף ללא עדים. החוק מכיר גם בצוואה הנאמרת בפני נוטריון אשר מתעד את הדברים על גבי הכתב, ואז הצוואה תקפה גם ללא חתימת המוריש. צוואה בפני נוטריון נעשית בעיקר במקרים שהמוריש אינו יכול לחתום. צוואה בעל פה היא מקרה נדיר של צוואה הנאמרת במצבים בהם נשקפת סכנה מידית לחייו של המוריש. ניסוח צוואה אמור להכיל את זהות היורשים, הוראות חלוקה מדויקות וכן תנאים מיוחדים שהיורש מעונין להוסיף, כגון התניית הירושה בביצוע פעולה מסוימת. עו"ד ושופט בדימוס דני ארנסט אומר: ניסוח צוואה תקין יימנע מחלוקות עתידיות בין היורשים.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

עו"ד דניאל ארנסט

עו"ד דניאל ארנסט

עורך דין (שופט בדימוס) בעל משרד עורכי דין אשר התמחותו היא בדיני ירושות וצוואות, עזבונות ותכנון ובניה. עו”ד ארנסט משמש כאב בית הדין של הועד האולימפי, יו"ר ועדת בוררות וגישור של לשכת עורכי הדין. כמו כן שימש במילואים כאב בית דין צבאי (שופט צבאי). בוגר משפטים באוניברסיטת תל אביב בעל תואר LLB ולימודי כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שימש כמרצה למשפט בקריה האקדמית אונו.
סגירת תפריט