עורך דין לענייני ירושה – סכסוכים!

עורך דין לענייני ירושה מטפל מלבד בעריכת צוואות גם בסכסוכי ירושה האופייניים מאוד לתחום זה, בשל התנגדויות של מי החשים נפגעים מהנחיות הירושה וטוענים לאי-כשרותה, השפעה על המצווה ועוד.

כאשר המוריש מותיר אחריו צוואה, אין כל בעיה לחלק את ירושתו על פיה. אולם יש מקרים בהם קיומה יוצר סכסוכים מרים עד לקרע משפחתי וסכסוכים קשים הגורמים גם לניתוק קשרים, תביעות הדדיות, הוצאת דיבה ולשון הרע ועוד.

נושא הירושה עלול להדיר שינה מעיניהם של מי החשים שהם הופלו או נשכחו מהצוואה. הם יכולים להיות במעגל הגרעין הראשון של המשפחה או בקרבה אחרת וכדי לדרוש את מה שלטענתם מגיע להם, הם פונים לבית המשפט כדי להגיש צו מניעה לקיום ירושה או כל הליך אחר שימנע את חלוקת העיזבון.

כאשר לא קיימת כל צוואה, תתקיים חלוקת הנכסים לפי "ירושה על פי דין" וזו תחולק ישירות לבן או בת הזוג של המנוח/ה וילדיו. על המשפחה יהיה להוציא צו ירושה.

רק עורך דין לענייני ירושה חייב לערוך את הצוואה?

הצוואה בדרך כלל היא ביטוי של אדם באשר לרצונותיו לחלוקת העזבון שלו לאחר לכתו. חשוב מאוד שהצוואה תהיה ברורה, מנוסחת בצורה חד משמעית כך שלא ניתן יהיה לערער על שום סעיף שלה או לתת לו פרשנות אחרת.

רהיטות השפה כמו גם ניסוח ברור של כל סעיף, עשויים למנוע את הפרשנויות המיותרות והשנויות במחלוקת של סעיפים בצוואה. משום כך וכדי למנוע סכסוכים, אי הבנות ומחלוקות באשר למשמעות של כל סעיף, מומלץ לפנות למשרד עורך דין לענייני ירושה. רק הוא מכיר את החוק, וידע להכין ולערוך צוואה שלא ניתן יהיה לערער על שום סעיף שלה והיא תהיה ברורה ומנוסחת כראוי ולא תעורר שום ספק בדבר רצונו של המוריש כאשר פנה אל עורך הדין והביע את רצונו הברור באשר לחלוקת עזבונו.

למרות זאת חשוב לציין כי הרבה פעמים גם אם הצוואה ברורה, יש המגיעים התנגדות לקיומה וכדי שהיורשים ידעו לערער את ההתנגדות הם חייבים משרד עורך דין מנוסה בתחום.

עורך דין לענייני ירושה

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

אי-שוויון בחלוקת הירושה גורם לסכסוכים

לבתי המשפט מוגשים מדי יום עשרות התנגדויות לצוואה מצד מי שחשים מופלים על ידה. אח הסיבות לכך יכולה להיות ציווי להורשת הרכוש לאח אחד ולא לכולם, חלוקה שלדעת המערערים איננה הוגנת והם טוענים להשפעה מצד אחד היורשים על המצווה. חשוב לומר כי כל עוד לא נפל פגם בהכנת הצוואה- יכובד רצונו של המנוח אולם אי אפשר למנוע את התנגדות אחד האחים החשים פגועים מהגשת התנגדות והוא ינסה למצוא פגמים בעריכת הצוואה כדי לטעון להשפעה בלתי הוגנת או סעיפים הנתונים לפרשנויות שונות ויפנה למשרד עורך דין לענייני ירושה כדי שזה יטפל בעניין.

אחת הטענות הנפוצות בהגשת התנגדות לצוואה היא שהמצווה בזמן עריכתה לא הבין את משמעותה, והייתה עליו השפעה בלתי הוגנת או לחץ, או איום אשר גרם לו לערוך את הצוואה כפי שהיא, בעוד רצונו היה שונה לגמרי.

טענה נוספת העולה רבות בתיקים של סכסוכי ירושה היא ערעור על חוקיותה או מוסריותה המונעת את יישומה בפועל כמו לדוגמה התניית קבלת הירושה בפירוק משפחה.

מאבקים משפטיים ויצריים- סכסוכי ירושה

רובם של סכסוכי הירושה, מלווה בטענות על אי צדק, אפליה או נקמה וגורם לניתוק קשרים, תביעות הדדיות ומריבות מרות. סכסוכים אלה גורמים לצדדים המעורבים להטיל דופי ביושרם, מוסריותם או מצפונם של אחרים. הם טוענים להולכת שולל, רדיפת בצע ורמייה ומלווים ברגשות של זעם מתפרץ.

תפקידו של עורך דין לענייני ירושה במצבים אלה הוא למצוא את הפתרון המתאים המקובל על הצדדים, ולהביא אותם לידי הסכמה הדדית. לעתים זהו עורך דין המייצג רק צד אחד בירושה אולם שואף לפתור את המחלוקת עבור כל הצדדים.

בסופו של דבר הדרך להשכנת שלום ופתרון סכסוך הירושה יהיה בהסדר בין היורשים לאחר ניהול משא ומתן על התנאים. הוא ייכנס לתוקפו רק כאשר מדובר בביטול צוואה אחרי הגשת התנגדות או במצב בו לא קיימת צוואה כלל. התנגדות כזו במסגרת חוק הירושה מוגשת לרוב לבית המשפט נגד בקשה לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה.

מכיוון שמדובר בהליך מורכב וסבוך והצדדים יידרשו להוכיח את נכונות ההתנגדות שלהם מול הצוואה עליהם להוכיח כי המצווה לא היה כשיר או צלול בעת עריכת הצוואה, או שרצונו היה אחר והוא שינה אותו בשל השפעה בלתי הוגנת של מי מהיורשים.

ראו גם: עורך דין ירושה תל אביב

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט