אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע את המונח "צוואה" לא מעט בחייכם, רוב האנשים לא יודעים לקשר בין המונח עצמו לבין המשמעות וההשלכות מאחורי מסמך צוואה ותוקפו המשפטי. כאשר אנחנו מדברים על צוואה אנו מדברים על מסמך משפטי אשר מעגן בצורה מסודרת ונכונה מה ייעשה עם רכושו של אדם לאחר פטירתו. 

אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות בכל הקשור לעריכת וכתיבת צוואה – עורך דין צוואות דניאל ארנסט ושות' פה על מנת לעשות לכם מעט סדר.

בשנת 1965(תשכ"ה) חוקק למעשה לראשונה חוק הירושה אשר מסדיר בצורה כמעט אבסולוטית את כל עניין הצוואות והירושות יחד עם הדרך הנכונה והבטוחה לעריכת צוואה. כאשר אנחנו מדברים על צוואה אנו למעשה מדברים על מסמך אשר תפקידו לקבוע את חלוקת הרכוש לאחר פטירתו של אדם. אותו אדם יכול לבחור לחלק את רכושו בין בני משפחתו אשר נחשבים על פי החוק "יורשים טבעיים", אך באותה נשימה יכול לחלק אותם בין אנשים אחרים אותם פגש בחייו ו/או עמותות שונות. המסמך צריך להיעשות אל מול עורך דין כאשר כותב הצוואה מודע לכל ההשלכות והכל נעשה בהסכמתו וללא כפייה.

עורך דין צוואות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

מה הם הדרכים לעריכת צוואה?

כאשר אנחנו עורכים צוואה יש בפנינו כארבע דרכים עיקריות:

  • צוואה אשר ניתנת בעל פה – צוואה אשר ניתנת בעל פה תינתן לרוב ברגע בו עורך וכותב הצוואה יהיה במצב רפואי בעייתי ו/או שתישקף סכנה ממשית ומיידית לחייו. במקרה זו יוכל לזמן המצווה 2 עדים לבחירתו אשר ירשמו את כל הנאמר לפרטי פרטים, יחתמו בדם ויעבירו את המסמך עם יציאתם אל רשם ירושה. צוואה זו לרוב נערכת במקרים פרטניים וחריגים בלבד.
  • צוואה אשר נרשמת בכתב יד – צוואה זו הינה הצוואה המסורתית והשכיחה ביותר אותה אנו מכירים גם מהסרטים, את מסמך צוואה זה יצטרך לרשום המצווה בכתב ידו בלבד על דף נייר כאשר על כל אחד מן עמודי הצוואה הוא חותם את חתימתו ורושם את התאריך הרלוונטי.
  • צוואה בפני רשות – כאשר אנחנו מדברים על צוואה בפני רשות אנו מדברים על צוואה אשר נעשתה על ידי שופט, נוטריון, חבר בית דין דתי, רשם ירושות ואף עורך דין בעל התמחות בתחום הצוואות.
  • צוואה הנעשית מול קהל עדים – צוואה הנעשית מול קהל עדים צריכה להיעשות בכתב ולהכיל את שמותיהם וחתימותיהם של העדים, תאריך ושעה. על מנת לתת למסמך זה תוקף משפטי יש צורך באימות מהימנות המסמך, הנכונות וההבנה של כותב הצוואה לכל ההשלכות. כמו כן, יש צורך בבדיקת עורך דין המתמחה בצוואות על מנת לבדוק כי הכל נעשה בהתאם לפרוטוקול(חוק הירושה 1965-תשכ"ה).

האם כדאי לכתוב צוואה?

לא מעט אנשים תוהים האם כדאי להם לכתוב צוואה, למעשה כאשר אנחנו מדברים על צוואה אנו מדברים על רשות ולא חובה. אך יחד עם זאת עריכת צוואה נותנת לכל אדם את האפשרות לקבל חופש בחירה מוחלט בנוגע לכל ההחלטות שיעשו לאחר פטירתו: מה יעשה עם הכסף שלו, מי אלו יהיו היורשים, איך תתקיים הלוויה ואיפה. כאשר הכל רשום בצורה מסודרת על פי רצון המנוח ניתן לצמצם לא מעט סכסוכי ירושה העתידים לבוא ושאר מאבקים משפטיים אחרים בין המשפחה.

התחרטתי – יש אפשרות לבטל צוואה?

עליכם לזכור כי צוואה היא זכות ולא חובה, כותב הצוואה יכול לבטל ולבצע שינויים בצוואה בכל רגע בו הוא יראה לנכון. על מנת לבטל את הצוואה נצטרך לעשות את אותם פעולות אשר עשינו לשם כתיבתם. בהנחה ועמדנו אל מול קהל עדים נצטרך להזמין את אותם עדים שוב, אם עמדנו אל מול נוטריון ו/או עורך דין נצטרך לחזור אליו וכך הלאה. חוק הצוואות קובע כי הצוואה האחרונה שתמצא היא זו שתהיה המכרעת ותבטל את שאר הצוואות השונות.

בחירת עורך דין צוואות: מלאכת מחשבת של ממש

כתיבת צוואה היא מלאכת מחשבת של ממש מאחר ויש צורך לשים לב לפרטים הקטנים ביותר על מנת להבטיח כי הצוואה נכתבה בהתאם לקריטריונים הרלוונטיים ומנוסחת בצורה נכונה שלא משתמעת לשני פנים. משרד דניאל ארנסט ושות' מתמחה בכל הקשור לתחומי הירושות והצוואות והפך במרוצת השנים לבחירה הטבעית של לא מעט לקוחות.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט