עורך דין צוואות – על מסמך צוואה בחיים

משרד עורך דין צוואות עורך מסמך הנקרא צוואה בחיים. צוואה זו מאפשרת לו לתת הנחיות בעניין טיפול רפואי במצב סופני, כאשר לא יוכל עוד להביע את דעתו ונעשית בכפוף לחוק החולה הנוטה למות- 2005, תשס"ו.

צוואה בחיים מכריה בזכותו של חולה הנוטה למות להימנע מקבלת טיפול רפואי או בזכותו לקבל כזה, בהיותו חולה במחלה חשוכת מרפא ותוחלת חייו היא כשישה חודשים.

חוק זה נועד להסדיר את הטיפול לו זקוק חולה הנוטה למות, כאשר הוא אמור לקבוע את האיזון הראוי בין אוטונומיית הרצון של האדם לאיכות חייו לבין קדושת החיים. מצבו הרפואי ורמת הסבל שלו, הם יהיו השיקולים המכריעים בסוגיה זו. הוא מבוסס על ערכיה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ועקרונות היסוד שלה בתחום האתיקה, המוסר והדת.

מה קובע חוק החולה הנוטה למות?

נהיר הוא כי כל אדם רוצה להמשיך לחיות, ויש גם חולה הנוטה למות ורוצה להמשיך לחיות ואין להוציאו מחזקת רצונו זה ולהימנע מלהעניק לו כל טיפול רפואי קיים. במקרים שבהם לא הותיר אחריו חולה נוטה למות צוואה כזו מסביר עורך דין צוואות, יש לנהוג המקרים הבאים:

  • חולה הנוטה למות- כשיר שהבעת רצונו המפורשת היא לא להמשיך את חייו.
  • חולה הנוטה למות שאינו כשיר והוא בן 17 שנים ומעלה, שלא הוכרז כפסול דין ונמצא כשיר מבחינה שכלית, נפשית והכרתית לקבל החלטות באשר לאופן הטיפול בו מתוך שיקול דעת, הבנה ורצון חופשי ואף נתן הנחיות מקדימות המורות על הפסקת המשך חייו במצב סופני.
  • החלטה של וועדה ארצית או מוסדית לפי הוראות פרק ו' לחוק החולה הנוטה למות.
  • בהיעדר החלטות או הנחיות – תתקבל החלטה בהתאם לקביעת רופא ובכפוף לרצונו של חולה נוטה למות לסיים את חייו.
  • בהיעדר הצהרה, יש להתחשב בעמדת האפוטרופוס אשר מונה לחולה הנוטה למות שהוא גם אדם קרוב, אם קיים כזה ועמדתו מבהירה את רצונו של החולה שלא להאריך את חייו.
  • לא מוציאים חולה הנוטה למות מהגדרתו כשיר בכפוף לסעיף 6 לחוק, אלא רק כאשר מתקבלת החלטה מתועדת ומנומקת של רופא אחראי אשר קיים התייעצות עם המטפלים בחולה או עם מומחים ורופאים רלבנטיים לפי העניין ועם רופאו האישי.
עורך דין צוואות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

עריכת צוואה בחיים- רק במשרד עורך דין צוואות

אנשים רבים עורכים את צוואתם כדי לקבוע למי יעברו לאחר מותם, הנכסים והרכוש שצברו במהלך חייהם. מעטים מודעים לקיומה של צוואה בחיים מסביר עורך דין צוואות אשר מטרתה היא לכלול הנחיות מאת המצווה בעודו בריא, אשר יקבעו את מהלך הטיפול בו ואם זהו רצונו, אם חלילה יגיע למצב סופני ויוותרו שישה חודשים לחייו ומצבו לא יאפשר לו אז לשלוט בתהליך הסתלקותו מהעולם.

החוק לא מעניק חופש לכל חולה שלא לקבל טיפול רפואי אלא מגדיר בצורה מפורשת כי הימנעות מקבלת טיפול רפואי להארכת חייו של החולה, תתקבל רק כאשר תוחלת חייו לא תעלה על שישה חודשים על אף הטיפול הרפואי. צוואה בחיים היא המסמך באמצעותו יוכל חולה הנוטה למות לממש את רצונו כולל הנחיות רפואיות מקדימות ו/או ייפוי כח.

האם יש הבדל בין ייפוי כח מתמשך לצוואה בחיים?

חשיבותה ומשמעותה של צוואה בחיים הנה גדולה לעין ערוך ומסייעת לאדם לשמור על רצונו וכבודו באופן בו הוא בוחר לסיים את חייו אם וכאשר יגיע למצב סופני עם תוחלת חיים של לא יותר משישה חודשים.

כדי שלצוואה יהיה תוקף ולא תהיה שום מניעה לקיימה וכדי לממש את רצון המצווה יש לעשותה רק במשרד עורך דין צוואות, אשר יוכל לנסח אותה כראוי ובאופן ברור והיא לא תהיה פתוחה לפרשנויות שונות. הנושא של קבלת טיפול מאריך חיים הוא הוא לב ליבה של צוואה מעין זו, משום שיש אנשים אשר בהיותם חולים סופניים ומתוך חשש מסבל מיותר, מעדיפים לוותר על טיפולים מאריכי חיים ולסיים את חייהם כרצונם תוך שמירה על כבודם. אם לא יצוין בצוואה בצורה מפורשת עניין זה, הצוות הרפואי המטפל בחולים סופניים מחויב להעניק להם טיפול מאריך חיים.

ההבדל בין צוואה בחיים לייפוי כח מתמשך היא שייפוי כח מתמשך מייפה אדם אחר לפעול בשמו של המצווה ואילו צוואה בחיים מאפשר למצווה עצמו להחליט מהן ההוראות שהוא מבקש למלא אם חלילה יגיע למצב סופני.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט