עורך דין צוואות – החשיבות של בחירת עורך דין מומחה

למשרד עורך דין צוואות מגיעים גם כדי לערוך צוואה וגם בנושא של סכסוכי ירושה המאפיינים את הלך הרוח בחלוקת ירושות. הסכסוכים יכולים להיות בין אחים כמו גם בני משפחה ולכל סכסוך המאפיין והסיפור שלו. המוריש אשר דעתו היא הקובעת, כבר לא בחיים כדי לשמוע מהו רצונו ולכן טענות על צוואה פסולה או גזלת נכסי עזבון להם השלכות כספיות מכבדות, מעצימים את הסכסוכים ואף גורמים לניתוקי יחסים, תביעות הדדיות והאשמות מבישות.

רוב הסכסוכים נובעים מצוואה שאיננה ברורה או מטענת גזל כאשר המוריש עוד היה בחיים. השפעה לא הוגנת על הצוואה, הסתה ועוד.

משום כך רצוי מאוד שאדם המבקש להותיר צוואה, ישתמש בשירותיו של עורך דין מומחה לניסוח ועריכת צוואות ברורות, אשר ימנעו את המחלוקת העתידית או את הפרשנות החופשית על סעיפים מסוימים בצוואה.

הניסוח המדויק אמור למנוע הבנה שגויה שכן צוואה ברורה יש לנסח מתוך כוונה מובהקת של המוריש להיות חד משמעי ומדויק במימוש רצונותיו כפי שאלה באים לידי ביטוי בצוואה שיותר אחריו.

מהי צוואה חוקית ומדויקת?

כדי למנוע פסילה של צוואה או צו לעיכוב מימוש צו ירושה, על עורך דין צוואות להיות בקיא בניסוחים הכי חוקיים ומדויקים, שלא ישאירו שום מקום לניחושים או פרשנות שונה. מילה אחת עלולה להפוך את כל הצוואה והכוונה על פיה ולגרום למאבקים משפטיים ותובענות הדדיות.

עריכת הצוואה אמורה להציג את חלוקת הנכסים כפי שבוחר המצווה לעשותה, מתוך שיקוליו שלו ואין איש יכול להתערב בהם. שיקוליו ורצונו עמו.

רק משפטן הבקיא בסכסוכי ירושה ויורד לעומקה ופרשנותה של כל מילה בצוואה, יידע לנסח צוואה מדויקת וחוקית תוך ניצול הידע שהוא צבר בפסיקה ובחוק. הוא עשוי להמליץ גם למצווה, האם עדיף שיחלק את עזבונו כמתנות בעודו בחיים או ינסח צוואה והאם היא צריכה להיות רגילה או הדדית?.

עורך דין צוואות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סכסוכי ירושה מובילים להתנגדות לצוואה

כאשר מתגלעים סכסוכי ירושה בין יורשים, המתנגדים לצוואה מגישים בקשת להתנגדות לצוואה וזו תידון בבית המשפט לענייני משפחה. לעתים מתנהלים גם מאבקים משפטיים מרים בין הורים או אחים בסוגיות כמו קיומה של צוואה, מהי משמעותה. איך מתנגדים לצוואה. האם חלות חובות על העיזבון או שהוא חייב להם ועוד. רק עורך דין צוואות יוכל לחלץ את מקסימום ההסכמה מכל היורשים בעת סכסוך בשל מיומנותו ובקיאותו בניהול והובלת התהליך כולו. מקרים נוספים בהם נדרשת מעורבותו של עורך דין, היא אם היורשים לא מצליחים להעביר ניירות ערך או מזומנים מחשבונו של המנוח. יש גם מצבים בהם, אחד היורשים לא יהיה מוכן לחתום על הטופס בבנק ויידרש מהם צו שיפוטי כדי להוציא את הכסף מהחשבון.

כאשר היורשים הגיעו לשלב חלוקת העזבון במצב שאין צוואה, מומלץ להיעזר בעורך דין אשר ישכיל לחלק את העיזבון עפ"י החוק. לאחר קבלת צו קיום הצוואה יש לרשום את הנכסים על שמם של היורשים, תוך מאמץ רב לשמור על שלמות המשפחה.

מהו צו ירושה?

צו ירושה הוא השלב השני אחרי פטירתו של אדם. היורשים צריכים לפנות למשרד עורך דין צוואות כדי לקבל צו ירושה אצל בית הדין הרבני או רשם הירושה. בהיעדר מוואה או אם יש צו קיום צוואה, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום הבקיא בחוק, בפסיקה, בתקנות ובהיבטים המשפטיים הרלבנטיים.

עורך דין מומחה בתחום הצוואות יידע גם למנוע בעתיד סוגיות הקשורות לבעלות, מיסוי ועוד, במקרה שהיורשים נדרשים לנסח הסכם ביניהם לגבי חלוקת העיזבון תוך שמירה על יחסים טובים, וגם תוכלו לחסוך במיסים. יש גם מקרים בם אחד מבני המשפחה מסתלק מהעיזבון לטובת יורשים אחרים וגם כאן נדרשת מעורבותו של עורך דין. בנוסף יסביר ליורשים עורך הדין את שאלת המיסוי של העיזבון כמו גם במקרה של קושי באיתור צוואה, או שמשפחה לא בטוחה בקיומה.

רק משפטן מקצועי יוכל לסייע לכל משפחה להגיע להסכמות ולמנוע מהם עוגמת נפש, סכסוך משפחתי והתמודדות עם הליכים משפטיים שעלולים לארוך שנים.

לעורך דין צוואות וירושות יש תפקיד נוסף והוא מימוש צו קיום הצוואה או הירושה. חשוב שצו קיום הצוואה יוגש בסמוך לפטירה, שכן קבלתו אורכת זמן. עד שיתקבל הצו לא יוכלו היורשים לבצע כל פעולות משפטיות בעיזבון המוריש וכן לא להעביר כספים מחשבון הבנק שלו.

ראו גם: עורך דין צוואות במרכז

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט