עו"ד צוואות- כיצד נחלק העיזבון?

כאשר אדם פנה למשרד עו"ד צוואות וערך צוואה, מחלקים את עזבונו-רכושו לפי ההנחיות הכלולות בה. במקרה שיש צוואה, מי שיש לו עניין בה מגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה.

באין צוואה, נחלק העיזבון לפי ההוראות בחוק הירושה התשכ"ה -1965. זהו החוק הקובע בענייני ירושה של כל אדם אשר הסתלק לעולמו. המבנה שלו מורכב משונה פרקים ובהם מענה לנושאים שונים כמו: מיהו המוריש, מיהם יורשיו? מה פירוש ירושה על פי דין? וכן סוגיות הקשורות לעשיית צוואה. כיצד נותנים לה תוקף. כיצד נחלק העזבון. מהו ניהול עיזבון, איך ממנים מנהל עזבון וכן הנחיות חוקתיות ליחסים שבין היורשים טרם חלוקת העזבון וגם אחריו.

מקורו של חוק הירושה במשפט האיטלקי והוא נחקק בשנת 1965 והחליף את פקודת הירושה. החוק עבר שינויים ותיקונים רבים כדי לתת מענה לדינמיקה בחברה הישראלית ולרוח הזמן והתיקון הכי משמעותי הוא זה אשר עוסק בצוואה הדדית.

מחפשים עו"ד צוואות לעריכת צוואה? המשיכו לקרוא את המאמר לכל הפרטים שחשוב לדעת

מדוע כדאי לפנות למשרד עו"ד צוואות?

צוואה היא אחד המסמכים הכי משמעותיים שאדם יערוך בחייו והיא נודעה לדורות שבאים אחריו. מומלץ לפנות למשרד עו"ד צוואות כדי לערוך צוואה ברורה, מפורטת וכזו שלא משתמעת לשתי פנים, כדי למנוע פרשנויות, אי-הבנות או מחלוקות עתידיות.

צוואה כוללת את כל ההנחיות שהמנוח/ה רוצים להעביר לבן או בת הזוג שנותקו בחיים, לילדים, למשפחה המורחבת, לחברים ועוד. בנוסף היא כוללת את האופן והדרך בו מעוניין המצווה לחלק את רכושו לאחר מותו. לפיכך יש חשיבות רבה לאופן ובהירות ניסוח הצוואה והפקדתה כחוק במשרד הרשם לענייני ירושה, כדי למנוע כאמור מחלוקות בעתיד.

חשוב לומר כי משפחות רבות מגיעות לפתחו של בית המשפט כדי למנוע קיומה של צוואה או מערערים על הכתוב בה. יש שחשים מודרים מן הצוואה, או שנגזלו ע"י אחרים. עולות טענות כמו השפעה בלתי הוגנת ועוד.

לפיכך כדי למנוע סכסוכים אלה ותביעות בבתי משפט, מומלץ להגיע לעורך דין מיומן אשר יודע לנסח צוואה אשר כל סעיף בה ברור ואינו ניתן לפרשנות אחרת. הניסוח חייב להיות מפורט, ברור ונהיר לחלוטין.

ניסוחים לא ברורים של סעיפים בצוואות, בתנאים לקבלת ירושה שלא ניתן לדוגמה לבדוק אם אכן התקיימו מאפשרים את המחלוקות, ולכן הצורה בה נכתבה הצוואה חייבת להיות כזו שאינה מותירה שום מקום לספק הן ברצונו של המצווה והן בתנאים לחלוקת העיזבון.

עו"ד צוואות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

צוואה בעידן המודרני !

בעבר נהוג היה להותיר את הצוואה בבית, במקום מסתור עליו יידע המצווה את בני המשפחה. היא הייתה חתומה על ידו ונכסיו נחלקו בין יורשיו עפ"י רצונו. כיום בעידן המודרני ישנו גוף חוקי אשר מקבל את הצוואה ממשרד עו"ד צוואות ושומר אותה. יש היום גם מגמה לסרוק דיגיטלית צוואות כדי שתהיה להן גרסה דיגיטלית ומאושרת, בעוד המצווה עדיין בחייו. אם המצווה כתב צוואה חדשה המשנה את הנחיותיו בצוואה קודמת, ניתן לקבל על-פיה צו ירושה.

חלקן של המשפחות אינן מכירות את התהליך לתיעוד הצוואה ומשאירות בידן את הצוואה הכתובה שהפקיד בידיהם הנפטר מתוך מחשבה שזו הצוואה הסופית אשר יש לממש, כאשר המצווה הלך לעולמו. אולם פעמים רבות צוואה זו נערכה ותוקנה ע"י המצווה והופקדה במשרד עורך הדין עורך הצוואה. יש מקרים בהם נעשות גם פעולות בלתי חוקיות כאשר בני משפחה מטים את הצוואה לטובתם ומשנים את הצוואה. משום כך הצוואה הקובעת היא זו אשר הופקדה ע"י המצווה במשרד עורך הדין וחלוקת העיזבון תיעשה על פי ההנחיות הרשומות בה.

בכל מקרה חשוב מאוד להפקיד צוואה במשרד עורך דין צוואות גם במקרים של פריצה לבית, אובדן הצוואה ועוד.

מהי צוואה מאוחרת?

צוואה מאוחרת זו הצוואה האחרונה שנכתבה מבין שתי הצוואות ואשר תוקנה ע"י המצווה מסביר עו"ד צוואות וחשוב שעורך דין יקבע מהי הצוואה האחרונה לפי בחינת התאריך המצוין עליה והפקדתה אצלו. קורה ולעתים משנים בעלי עניין בצוואה את תאריך הצוואה באופן לא חוקי גם בצוואות מודפסות וגם כצוואות שנכתבו בכתב יד.

צו הירושה יינתן לפי הצוואה המאוחרת עליה מעיד עורך הדין ולכן חשוב שהוא יערוך אותה וילווה את כל התהליך מראשיתו ועד בקשת צו קיום צוואה.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט