עורך דין צוואות וירושות – מתי מומלץ להתייעץ

לא פעם אנשים מתלבטים האם לערוך צוואה. על אף שכמעט כל אחד יכול לערוך צוואה ואפילו לבד, רבים בוחרים שלא לעשות זאת ולהסתמך על חוק הירושה ועל כללי הירושה על פי דין. מבחינת רבים, הנחיות החוק אכן מדויקות ומספיקות על מנת שרצונותיהם יוגשמו לאחר לכתם מן העולם. לא סתם קיים חוק בנדון ואכן הוא עונה באופן מספק על צרכיהם של לא מעט אנשים. לצד זאת, ישנם מקרים שבהם מומלץ לערוך צוואה ואף להקפיד על קבלת ליווי של עורך דין צוואות וירושות לאורך התהליך.

במאמר זה נתמקד במצבים משפחתיים ייחודיים שבהם קיימת סבירות גבוהה כי כללי הירושה על פי דין לא נותנים מענה מספק או שאינם עולים בקנה אחד עם רצונותיו של המוריש, ולכן כדאי לערוך צוואה ולהבהיר במסגרתה את כלל הנושאים הדורשים הבהרה. אז מתי כדאי לפנות לאיש מקצוע ולהשקיע בעריכת צוואה? להלן כמה תרחישים נפוצים.

זוגות חד מיניים – עורך דין צוואות וירושות יכול לסייע בעריכת צוואה

כאשר מדובר בזוגות חד מיניים, בדרך כלל ההמלצה של עורך דין צוואות וירושות היא לא להותיר את העתיד ביד הגורל ובית המשפט, ולערוך צוואה מסודרת. מדוע? חוק הירושה, תשכ"ה-1965 הוא חוק ישן אשר בו נעשה שימוש במונחים "איש" ו"אישה", שלא תמיד מתאימים במציאות של ימינו. בעבר היו מספר מקרים בהם בית המשפט פסק כי לבני הזוג עומדת זכות הירושה בהתאם להגדרה של ידועים בציבור הנזכרת בחוק, אולם מכיוון שבית המשפט לא מחויב לפסוק כך, כדאי להסדיר את הסוגייה מראש ולערוך צוואה אשר מקנה לבן או לבת הזוג זכות ירושה ברורה.

עורך דין צוואות וירושות

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

ידועים בציבור – החוק לא מספיק

במציאות של היום, רבים בוחרים שלא להינשא ולחיות עם בן או בת הזוג במעמד של ידועים בציבור. על אף שחוק הירושה קובע במפורש כי זכות הירושה עומדת גם לידועים בציבור ממש כמו לזוגות נשואים, בפועל ההגדרות בחוק אינן ברורות מספיק והנושא נדון לא פעם בבית המשפט. לכן, במקרים אלה יש חשיבות רבה לצוואה אשר מבהירה מעל לכל ספק את זכות הירושה של בן\בת הזוג.

הורה יחידני – איך נערכים ללא נודע?

אחד החששות שהורים יחידניים רבים מתמודדים עמם נוגע לשאלה מה יקרה אם ילכו לעולמם בזמן שילדיהם עדיין קטינים ואינם מסוגלים לדאוג לעצמם ולנהל את ענייניהם. מכיוון שקטינים אינם יכולים לנהל את חלקם בעיזבון, נשאלת השאלה כיצד ניתן לוודא כי ייעשה שימוש הולם (בהתאם לרצון המוריש) בעיזבון בזמן שהילדים קטינים, וכי הרכוש, הנכסים והממון אשר נכללים בו יישמרו עד שהילדים יגיעו לבגרות?

במקרים אלה, חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין צוואות וירושות ולערוך צוואה. אם יש בתמונה הורה נוסף אשר משמש אפוטרופוס, הוא יהיה אחראי על מיצוי זכויותיהם ועל חלקם בירושה. במקרים רבים ההורה המוריש אינו מעוניין בכך, ולכן חשוב לערוך צוואה ולהגדיר בה מנהל עיזבון או נאמן אשר יהיה אמון על הנושא עד שהילדים יהיו בגירים.

בני זוג פרודים – לא להשאיר שאלות פתוחות

על פי חוק הירושה, בני זוג נשואים נמנים עם יורשיו הטבעיים של אדם. עם זאת, ישנם מקרים שבהם בני זוג נשואים על הנייר אולם בפועל הם פרודים ואינם נמצאים במערכת יחסים משותפת. חוק הירושה אינו מבחין בין זוג נשוי לזוג פרוד, כך שרישום של נישואין מקנה באופן טבעי זכות ירושה לבן או לבת הזוג הרשומים כנשואים. בעבר בית המשפט פסק פסיקות שונות בסוגייה זו: היו מקרים ייחודיים שבהם בני הזוג הפרודים לא ירשו, לדוגמה כאשר היה מדובר בגבר שהיה כבר הורה לילדים מאישה אחרת; אולם בחלק מהמקרים בית המשפט פסק דווקא לזכות הפרוד\ה. לכן, במקרים דומים כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין צוואות וירושות ולהסדיר את הנושא בצוואה.

זוגיות פרק ב' – מה ההבדל?

סוגיה ייחודית נוספת אשר לא פעם מצריכה ליווי של עורך דין צוואות וירושות היא כאשר מדובר בנישואים פרק ב', או בזוגיות פרק ב' ללא נישואים אשר עולה בקנה אחד עם ההגדרות של ידועים בציבור. במקרים רבים, זוגיות פרק ב' שונה מזוגיות פרק א': בני הזוג מגיעים אליה מבוססים יותר, עם ממון ונכסים שצברו, ורמת השותפות שמעוניינים בה נמוכה יותר, בעיקר בגילים מבוגרים. על מנת למנוע סכסוכים עתידיים מול הילדים של כל אחד מהצדדים וכן כדי להקנות רוגע לכל הנוגעים בדבר לקראת העתיד, כדאי לערוך צוואה ברורה שאינה מותירה מקום לספק.

למה לבחור במשרד עו"ד דניאל ארנסט ושות' ?

ניסיון של שנים

למשרדינו ותק של שנים רבות בתחום צוואות עזבונות וירושה וניסיון רב לצד שירות ויחס אישי

צוות מנצח

הצלחות מוכחות במשפטי ירושה התנגדויות לצוואות ושמירה על זכויות יורשים

מתמחים בצוואות ועזבונות

לצד התמחות בתכנון ובניה למשרדינו מומחיות מיוחדת בתחום צוואות עזבונות וירושה

טיפול מקצועי ומיומן

למשרידנו צוות מנוסה אשר מעניק טיפול מקצועי ומיומן תוך מתן שירות מצויין לפונים ע"י צוות המשרד

אנו עורכי דין לירושה המתמחים בעניני ירושה צוואות ועזבונות. תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות וירושות וכן גם בנוגע לניהול עיזבונותיהם של נפטרים. משרדנו משרד עורך דין לירושה מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הסיוע הנדרש עבורו.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים:

סגירת תפריט